mandag den 2. april 2012

Armlæn beskytter

Jeg går hjemme i de her dage da jeg har fået noget træk i ryggen. Det er lidt træl jeg skal rende her når jeg heller vil være på arbejde, men man bestemmer jo ikke altid hvordan ens krop den reagere. Nå men jeg har i dag siddet og hæklet  disse her beskytter til vores stol som min mand arvede for nogle år siden af sin farmor. Vi bruger den meget da den er god at sidde i men den er nu blevet slidt igennem så noget skulle der ske.

Her sidder jeg med vores lille schnauzer på skødet imens jeg hækler.


Færdig 


Syntes det er blevet meget godt efter jeg har lavet den uden at have en opskrift.



Ja i husker nok jeg var i gang med at strikke men det ser lidt anderledes ud nu. Det er fordi at det drillede mig med mønsteret hele tiden og så har jeg det bare sådan at når der ikke noget der lykkes når man har lavet det om mange gange så er det meningen med at jeg ikke skal lave den top. Jeg er nu gået i gang med denne her.


Det bliver bare ikke med flæserne på ærmerne.  Ja billede er ikke lige så godt med blitzen der skinner nederst på billede, men i kan godt lige se hvordan modelen ser ud.

God aften.
Jette.




1 kommentar:

  1. Hej Jette Storm. Vordingborg den 3/10-2015.
    Mit navn er Lone S. Jensen og jeg har netop læst din blog. Den er flot lavet, må jeg sige.
    Jeg er fra 1966 med en dejlig mand og 2 små hunde. Ingen børn. Jeg har arvet min mors strikke- og hæklepinde og er selvlært. Jeg kan ikke strikke og hækle efter opskrifter, så jeg har lært mig selv, at nusse med pindene. Nu har jeg et problem, for jeg har lovet en ældre ven at lave armlænsbeskyttere til hans rullestol. Armlænet måler ca. 30cm. langt og ca. 4 cm. Bred/høj og omkredsen på armlænet er ca. 17 cm. Jeg ville hækle en slags pose-betræk, hvor jeg laver en magisk ring og slår fastmasker op, der passer til længden på ca. 17 cm. og hækler til ca. 4 cm. i bredden/højden. MEN på armlænet er der en stang mellem ca. 12-16 cm. så jeg kan jo ikke bare hækle uden at tage hensyn til den armlæns-stang ca. midt imellem armlænet. De armlæn, du har lavet til din mands stol er super flotte og praktiske og jeg tænkte på, om du mon kunne hjælpe en amatør strikker- Hækler. Smil. Min mail: lonze66@hotmail.com hvis du vil være så rar, at du mon kunne hjælpe mig til en løsning. Jeg søgte på armlæns-beskyttere og vupti kom din hjemmeside op. Vil du mon evt. tænke om at hjælpe mig med en løsning, ville jeg bare blive glad. Fortsat god weekend. Knus Lone S. Jensen. Vordingborg.

    SvarSlet