mandag den 5. marts 2012

Skulle lige prøve.

Ja jeg fandt nogle hjemlavet flødeboller i et gammelt hendes verden og da min datter spurgte mig den anden dag om vi ikke skulle lave nogle næste hang jeg kom ind til hende, syntes jeg lige jeg måtte prøve dem af først.



Så det er så sådan de kom til at se ud.

Ja det sværeste var at lave overtrækket på dem, det blev ikke så pænt, men de smager som en drøm:

Måske næste gang de bliver finere.

Jeg var i stof og stil og købe stof i går til nogle flere tasker da jeg blev spurgt om jeg 
ville lave nogle på bestilling så nu har jeg da lidt at gøre med. Jeg købte også
noget rødt flees til en bademåtte til min dejlige datter. Hun har rødt på sit badeværelse
så jeg vil overraske hende med en måtte hun skal have når hendes lillebror skal 
på weekend inde ved hende og kærsten i weekenden.
Er så spændt på hvad hun siger.:) 

Her er jeg så i gang med at klippe og jeg kan sige at det blev ikke klippet det hele 
på engang da det er hårdt for hænderne.

Her er jeg så lige blevet færdig med at klippe og begyndt.

Ja jeg sidder hjemme i dag da Jakob er syg så jeg kan jo nå at hækle det hele i dag.
Billederne er ikke lige så klare og skarpe men man kan da se hvad det er.
Jeg er så glad for jeg har fået gang i hækletøjet igen efter det har været lidt stille her.
Det må være foråret der gør det selvom det er lidt koldere igen.
I må alle have en god dag derude.

Jette.

5 kommentarer:

  1. Hej
    Ser spændende ud med din hæklede måtte. Må jeg spørge hvor du har opskriften fra og hvilket nr. hæklenål bruger du?
    På forhånd tak
    Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth. Jeg hækler med nål nr. 10 og har fundet opskriften inde på yarnfreaks blog. Håber du finder den ellers skriver du bare igen. God fornøjelse.

      Slet
  2. Hej Jette :) Hvor ser de lækre ud de flødeboller! Jeg må da vist også prøve, at lave det der zpagetti garn, det ser ud til det går stærkt med at hækle af det. Kh Gitte

    SvarSlet
  3. Hej Jette
    Tusind tak for dit svar, men jeg kunne ikke finde opskriften på Yarnfreaks blog - er det den hun har hæklet i zpagetti garn?? Jeg synes det er smart med fleece, hvor brede har du klippet strimlerne??
    vh
    Lisbet

    SvarSlet
  4. Hej. Ja jeg kan sige til Gitte at det går stærkt med at hækle med zpagetti garn, men jeg må sige det er bedre at hækle i flees som jeg har klippet i en lang strimmel. Det er ikke så sejt.
    Til Lisbeth. Når du kommer ind på yarnfreaks blog så i højre side er der et billede af en lyseblå stol hvor der ligger et hvidt rundt tæppe under, der klikker du bare på billede så kommer opskriften frem. Det er den jeg hækler efter.:) Håber du kan finde den.
    God fornøjelse til jer begge. Glæder mig til at se når i har fået lavet noget i Zpagetti el hvad i nu hækler det i. :)

    SvarSlet